HTML

Dél-Európai körút

megyünk és nyaralunk

Friss topikok

  • Mihi_: @mchami: azt én is gondoltam, hogy valami ilyesmi apróság lesz vele. Ennek ellenére lazán lenyomta... (2011.06.15. 10:56) Nyolcadik nap
  • Cortina: @Frita: Sajna a textil ki se jött a táskából egész út alatt. :( A esős városnézés nem igazán tette... (2011.06.14. 10:12) Harmadik nap
  • Cortina: Köszi mindenkinek a köszöntést! Akkor már Barcelonában voltunk. :) (2011.06.14. 10:09) Negyedik nap
  • Frita: nagyon frankó a kép rólatok :) (2011.06.13. 11:17) Ötödik nap
  • Frita: irigyirigy xD (2011.06.09. 06:54) Második nap

Linkblog

Archívum

Második nap

2011.06.08. 10:00 Mihi_

Hajnalban arra keltem, hogy kint ömlik az eso. Álljál el mihamarabb, mert nem akarok esoben várost nézni.
Reggel még mindíg esett, de legalább sokáig alhattunk. Elég kimeríto volt az utazás eddig, be kell pótolni némi alvást. Fél tíznél tovább így sem bírtunk aludni, reggelire betoltunk egy kis pármai sonkát papírvékonyra szeletelve frankó sajttal. Ezeket még tegnap este vettük a közeli Billában.
Reggeli alatt végre elállt az eso, kisütött a nap, sokkal nagyobb kedvünk lett várost nézni. Fél óra alatt besétáltunk a belváros közepébe. Átkeltünk egy hatalmas parkon, amit a helyiek láthatóan nagyon szeretnek látogatni. Szinte mindehol voltak kisebb nagyobb csoportok thai-chi gyakorlattól kezdve, kutya futtatásig, sok kocogó, családi piknikezés. A park közepén egy kisebb tóban a teknosöket, halakat, kacsákat nézegették az emberek, az aktuális sztár éppen arra úszkáló patkány volt, akit egy kacsa kikergetett a vízbol.



A város szívébe érve megnéztük a Scala-t, a fedett bevásárló központot (nevére nem emlékszek), itt tömörül a világ legdrágább ruhamárkáinak java. Milánóban több ruhabolt van mint az összes többi bolt (élelmiszer üzletet egyet találtunk). Én nem értek a divathoz, de szerintem egy rövid nadrágos öltöny, aminek a rövid nadrágján centis lukak vannak fémkarikában, az gáz. Prada kirakatban a legolcsóbb a 290 eurós "iskolás kisfiú" rövidgatya volt XXL méretben. Nem csoda, hogy a kutya nem volt bennt, de a kirakat elott sem. Nem kellett bottal elhajtani a bámészkodókat, hogy a "Melinda a Parda elott" képbe nem mászkáljanak bele. A másik amit nem értettem, hogy a kirakat bábuk miért 2 méretesek, amikor az olaszok nincsenek 170 fölött. Lehet, hogy a nem eladható méretet pakolják a kirakatba? Szóval nem értek a divathoz, de szerencsére erre nincs is szükségem, mert úgysem veszek semmit.



A plázák ösattya után a Dómot néztük meg, aminek a cirádás részletgazdag díszítései lenyugözoek. 600 évig építették, 2000 szobrot faragtak ki a díszítéshez, az egész épület fehér márványból van. Mivel megint eleredt az eso inkább gyorsan belülrol néztük meg. Éppen misét celebráltak, gondoltam milyen szerencsénk van. Akkora a dóm belseje, hogy az üveg palánkkal elválasztott túrista részleg mögött boven volt egy katedrálisra valóhely misézni. A túristák a belso részek nagyrészét ilyenkor mise mellett is bejárhatták. A kupolát a sok tömjén füsttol alig lehetett látni. Egyébként gyér a belso világítás, mert a színes üveg ablakok inkább díszesek mint hatékonyak. Lámpákkal világítanak, hogy ne essenek hasra. Biztos ezért fejezték be a közvilágítás feltalálása után az épületet. A komuvesek már nem látták a fanglit nappal sem. Miután az eso sokáig zuhogott és mi szandálban, rövid nadrágban voltunk elég idonk volt jól körülnézni.


 
Rájöttünk, hogy egyik mise éri a másikat, nem a szerencsén múlt. Naponta kb 10 mise van, nagyon vallásos népség ez. A túrista osztályon levo oltárok elott is sokan térdelve hangosan imádkoznak a "japán" villogtató tömegben. Itt az "olaszok és a szabályok" elmélkedés ujabb fejezete. Leszarják egymást. A dómba elvileg nem lehet rövidnadrágban bemenni, és fényképezni sem lehet. Erre a bejáratnál álló rendor vigyáz(na), aki simán beengedett és mindenki fényképezett. Kellett volna vele kérni egy közös fotót rövidnadrágban. Az eso alább hagyása után felmentünk a dóm tetejére is ahonnan az egész várost be lehetett látni. Tényleg márvány volt az egész teto is. Nem kispályáztak.



A hercegi kastély megnézése elott ettünk egyet és hazamentünk hosszú ruháért, mert az ido nem akart javulni. Ez a nap már csak ilyen vacak esos lesz. Este hatra, nem sokkal zárás elott oda is értünk a kastályhoz ami inkább egy középkori várra  hasonlít. Nagy fal, várárok, hatalmas bástyák. A belso udvarba még be tudtunk menni pár percre. Indiai srác arra karistol, dúdolgat magában, látom felém eszi a fene. Akkora már nem kedveltem a nálam barnább borueket, mert a lehúzáson kívul más céljuk nincs. A mai napon 7 eurónk bánta hogy egyszer leálltunk velük. Ez viszont láthatóan egyedül volt, gondoltam elmenekülni nem fogok, de pénzt sem adok neki az tuti. Jött is a szöveggel (dujuspikinglis?), hogy indiából jött túrista akinek ellopták a táskáját és nincs semmije. Tudnék adni 2 eurót? Olyan lassú krisnás beszéde volt, szépen végig hallgattam és egy pillanatra el is hittem, hogy tényleg igaza lehet. Ja, de ma már nem húznek le többször, nincs lóvé. Ezt igy kb el is modtam neki, sajnos ma már eladakoztam a keretet, sorry. Ez viszont nem bírta jobb belátásra, próbálkozott "más" módon. "You are very handsome, and very sexy." Ez ütött. Erre nem készültem. Gondolom valami elég kínos arcot vághattam. Kinyögtem egy ok-t, ami hirtelen a legsemlegesebb válasznak tunt. Szerencsére hamar levágta, hogy a társalgásnak itt vége és elindult egy másik fiú csoport felé. Azok élbol elhajtották, úgy látszik csak én vagyok ilyen béna. Nekem ez sose ment jól.
A kastély udvara hamarosan bezárt, de a külso kert fél éjfélig nyitva van. Akkor legalább járjuk körbe a kastélyt. Séta közben megláttuk a diadalívet, amit azonnal meg is céloztunk. Átvágva a kastély mögötti parkon egy könnyu sétával hamar odaértünk. Közben megint eleredt. Ez már nem vicces. Köztes megoldásnak a diadalív melletti bár jónak tunt. Kinti fedett terasz, rálátás az ojjektumra, egy pohár száraz vörösbor. Essé bazzeg.



Sajnos az eso tovább kitartott mint a bor így elindultunk hazafelé abban a reményben, hogy még elállhat és az éjszakai kivilágítás is megnézhetjük a kastélynál és a dóm téren. Ebben szerencsénk volt, amig a következo bárban hazafelé megittunk még egy pohár vöröset tényleg elállt. Így nem ázott kutyaként lettünk hazakergetve, hanem nyugodtan végig sétálhattunk a már ismert helyeken sötétedés után is.


 
Másnap korán kell kelni, mert hétfo 8 után fizetos a parkoló, nem kell a bünti. Egyébként is messze megyünk, nem árt hamar indulni. Felmerült az esetleges B terv, esos idore (ami úgy látszik nem kerül el minket), hogy a kirándulós cinque terre helyett inkább a fedett Monaco-i Ócenárium és egyéb helyeket lenne érdemes megnézni. Túl nagy szopás esoben kirándulni a természet védelmi területen kocsmák nélkül. Ha így is lenne hazafelé még útba ejthetjük, mert a kihagyásával nyerünk 2 napot.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://265liter.blog.hu/api/trackback/id/tr322966045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dóri__ 2011.06.08. 21:59:07

A patkányt benéztem mókusnak, majd megállapítottam, h semmihez nem hasonlít, de a képen legalább aranyos.
Örülnék, ha a Cinque Terre összejönne, arra nagyon kíváncsi vagyok/lennék.Nemrég olvastam róla egy beszámolót,az alapján szerintem látni KELL!!!

Frita 2011.06.09. 06:53:22

csak így tovább :D

jó olvasni az élményeket :D

vigyázzatok magatokra!!

:*
süti beállítások módosítása